15 Aralık 2014 Pazartesi

Siz Hiç Kaplan Yavrusu Sevdiniz mi?




Hayatımın en güzel deneyimlerinden biriydi ilk Güney Afrika Cumhuriyeti seyahatim.

Hele o minik kaplan yavrularına dokunmak.. Henuz 2,5 aylık bu iri kedi yavruları daha şimdiden güçlerini ve yaradılış özelliklerini hissettirmekteydi.







O iki minik yavrunun hikayesi çok hüzünlendirdi beni. Anne kaplan bu yavrular doğduğunda yavrularını sahiplenmemiş istememiş ve uzaklaşmış hemen. Görevlilerde alıp minik hayvanların korunup bakıldığı "Animal Creche" yani hayvan kreşine getirmişler.




Bu yavruları 4-5 aylık olana kadar burada tutabiliyorlar , fakat daha sonra tehlikeli hal alan yavrular yetişkinlerin serbestçe dolaşabildiği alanlara gönderiliyorlar.




Bu minik yaramazla oynamak oldukça keyifli , oyundan anlıyor fakat çabuk sıkılıyor.



Baktım ki sesini çıkarmıyor epeyce kurcaladım bu tatlı kediciği.


Benimle oynamaktan sıkılıp tatlı bir uykuya daldı dünya güzeli kedicik.





Daha sonra yetişkinlik aslanların beslendiği gölüme geçtik. Kendilerini besleyecek ekibin gelmesini dört gözle bekliyordu bu ürkütücü güzellikteki aslanlar.




Kamyonetlerle yaklaşan görevliler et parçalarını aslanlara atmaya başlıyorlar. Arabalı ziyaretçiler ise bu alanın etrafında aslan besleme seronomosini izleyip fotograf çekiyorlar.




Hayvanlar dünyasında da insanlarda olduğu gibi belli kurallar var. Atılan etleri önce lider olan aslan yani "Aslan Kral " yiyiyor. Daha sonra bir alt grup erkek aslanlar ve en sonda dişi aslanlar karınlarını doyurabiliyor.



Çok cool bir duruşu var bu yetişkin kedilerin :)


Dişi aslanlar açlıktan mideleri kıyılmış şekilde erkeklerin karınlarını doyurmasını bekliyorlar ..




Bu Aslan besleme kampını belli saatlerde ziyaret edebiliyorsunuz. Ve bu ziyaret sırasında arabanızdan çıkmanız ve camları açmanız kesinlikle yasak.




 Karnı doyan lider , yediklerini hazmetmek ve biraz şekerleme yapmak için kendine kuytu ve gölge bir ağaç altı arayıp sonunda buluyor.



Hayvanların doğal yaşam ortamlarının sağlandığı ve aynı zamanda insanlarında onları görüp incelenebildiği bu doğal yaşam parkları , bizim bildiğimiz hayvanat bahçelerinden çok farklı. 

Çocukluğumda,  Gülhane Parkındaki hayvanat bahçesi adı altında hayvanların bin türlü eziyetle sergilendiği ortamı hatırladıkça halen çok üzülürüm ve bu nedenle hayvanat bahçelerini asla sevmem.

Fakat Johannesburg daki bu doğal yaşam parkı çocuklarımı götürüp gezdirmekten asla vicdan azabı duymayacagım, hayvanların acı çekmediği aksine çok iyi bakıldığı profesyonel bir park.

Sadece aslanlar ve kaplan yavruları yok bu parkta , bir posta sığmayacak kadar çok çeşit var. Ne dersiniz onlar hakkında konuşmayı bir sonraki posta bırakalım mı?

Ben bir küçük cezveyim, bıraksınlar beni hep Afrika yı gezeyim ..

Görüşmek üzere :)




10 yorum:

  1. ''Ben bir küçük cezveyim, bıraksınlar beni hep Afrika yı gezeyim'' ne güzelmiş :)
    Ve çok ilginç, resmen hayatın tadına bakmak bu olmalı harika.

    YanıtlaSil
  2. Ankara da Atatürk Orman Çiftliği içinde doğal hayvanat bahçesi projesi konuşuluyordu bi aralar. Öyle kafeslerde değilde her tür hayvanın kendine ayrılmış bölümde serbestce yaşadığı bir bahçe... Malesef olmadı... :(

    Fotograflardan göründüğü kadarıyla mükemmel bir gezi olmuş...

    YanıtlaSil
  3. Sevmek nasip olur inşallah :)

    YanıtlaSil
  4. Ben de istiyoruum. Çook özendim şimdi size:)

    YanıtlaSil
  5. hah haa her gece nat geo wild'da seviyom ben bu kedileriii :)

    YanıtlaSil
  6. Afrika hiç ilgimi çekmez. Ama şu kaplan yavrusu sevme konusu nasıl eritti beni. Çok özendim, tüylerini hissettim okurken. Ne tatlı... :)

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar,
    Blogumda Kitap Çekilişim var katılımınızı beklerimm
    http://ilknur--akpinar.blogspot.com.tr/2014/12/dolu-dolu-cekilis.html
    :)

    YanıtlaSil
  8. bloguma koydum ki bu yazını son yazımdaa :)

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Deeptone çok tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  10. Bana biraz urkutucu geldi galiba kaplan yavrusu sevmeye pek cesaretim yok :) ama sizi tebrik ediyorum :) Eminim muhtesem bir gezi olmustur...

    YanıtlaSil

Yorumlarınızla zenginleşiyor blogum, Teşekkürler..