25 Aralık 2014 Perşembe

Siz Hiç Gergedan Yavrusu Gördünüz mü?







Dünyada ki Fil den sonra en iri hayvan olsanda, ağırlığın 5 tona yakın olsada sen bir annesin sevgili Rhino :)

Güney Afrika seyahatimde ki en sevdiğim karelerden birisi bu işte, anne gergedan ve yavrusu. Öylesine bir uyum içinde dolaşmaları vardı ki. Annenin arada yavrusuna dönüp bakması, yavrunun arada annesine oyunlar yapması, anne anne yavru da yavrudur türün cinsin haşmetin cüssen ne olursa olsun öyle değil mi ?








2008 yılında ki seyahatimde gördüğüm anne ve yavrunun sırtlarında birere kuş vardı. Araştırdığımda bu kuşların gergedanların sırtındaki kene , böcek vb hayvana sıkıntı veren canlıları yiyerek temizlediğini öğrenmiştim.

Hayvanlar alemi çok ilginç değil mi?



Bu doğal yaşam parkında ziyaretçilerin konaklayabileceği mekanlarda var. Bu bölümlere hayvanlar asla giremiyor fakat siz aslan kükremeleri, kurt ulumaları ve kartal çığlıklarını dinleyerek uykuya dalabiliyorsunuz.





Lycaon pictus yani alacalı kurt anlamına gelen bir ismi olup biz kendisine Yaban Köpeği diyoruz. Afrika Yaban Köpeği olarak detaylı bilgi bulabilirsiniz bu hayvan hakkında. 
Ben bir hayvan severim fakat Afrika Yaban Köpeğine hiç kanımın ısınmadığını rahatlıkla söyleyebilirim.





Çita ya bu kadar yaklaşabilmek çok güzel. Bu gördüğünüz masum kedicik 0 dan 100 km ye 3.1 saniyede çıkabiliyormuş. Maksimum hıza ulaştıklarında adım araları 15 metre oluyormuş. 
Bence oldukça estetik çizgilere sahip ve ben nedense Çitaları bir başka seviyorum.




Otların arasından bizleri izleyen bu impala sürüsü hiç istifini bozmadı. Sanırım alışmışlar insanların araçlarla gezerken fotograflarını çekmelerine.





Siz onların upuzun boylarına ve cüsselerine bakmayın, onlar aslında henuz bebek zürafalar. İkisi birlikte öyle masum ve öyle tatlı bakıyorlardı ki.  Peki siz zürafaların günde min 10 dakika maximum 2 saat uyudugunu biliyor muydunuz?






Buda parkta tedavi gören bir bebek kaplumbağa. Kaplumbağaların yaşam süresini göz önüne aldığımızda henüz oldukça bebek sayılır . Açlığa çok dayanıklı bir hayvan olup 100-150 yıl yaşayabilirler. Ve bu dünyada soyu henüz tükenmemiş en eski hayvanlarmış kendileri. Daha detaylı bilgi için tık tık




Bu kuş size bir yerlerden tanıdık geliyor mu? Belki çatınızda belki bir elektrik direğinde belkide bir ağaçta görmüş olabilir misiniz? 





Sincaplar parkta heryerde. Öyle haraketli öyle sevimli hayvanlar ki.Pek sabit duramadıkları için fotoğraflarını çekerken çok zorlandım.







Henüz daha çok bebek bir su aygırı. Cüssesine bakmayın henüz daha bir aylık . Kendisiyle konusurken nasılda dikkat kesilmiş dinliyor değil mi?



Bundan sonraki fotograflar biz parktan çıkarken yol üzerinde bizi yolcu eden geyik türlerine ait. Güney Afrika da geyikler çok değer verilen hayvanlar hatta etini yiyorlar ve sucuk salam et kurusu şeklinde tüketebiliyorlar.















Anlata anlata bitiremiyorum değil mi Afrika yı. Gerçekten de elimde bir kaç postluk daha malzeme var. Dilerim ki bir gün hepiniz gezip görme imkanına kavuşursunuz. O zaman bana belki hak vereceksiniz, hayatın tadına bakanlar az bile anlatmış diyeceksiniz.


Ben bir küçük cezveyiö, bıraksalar bütün Afrikayı gezeyim :)

8 yorum:

  1. Çok etkileyici fotoğraflar. Özellikle çitayı bende beğeniyorum. Umarım bir gün o coğrafyaları gezebilirim. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Bastan asagi aaaa çok şaşirdim diyerek okudum :)) ne güzel yaa. Baska nerelere gittiniz?

    YanıtlaSil
  3. Fotograflar super, paylasim icin tesekkurler :) Gitmis kadar oldum :)

    YanıtlaSil
  4. çok etkileyici fotolar! bayıldım! hayat gezince güzel valla ne diyim:)

    YanıtlaSil
  5. afrika hiç ilgimi çekmez safari de ama valla böle sen söleyince göresim geliyo hee :)

    YanıtlaSil
  6. Aynen öyle, bu tip kareleri çok seviyorum.

    YanıtlaSil
  7. bloguma koydum ki bu yazını son yazımaa :)

    YanıtlaSil
  8. Cok ilginc , anne her cinste anne iste .

    YanıtlaSil

Yorumlarınızla zenginleşiyor blogum, Teşekkürler..