3 Aralık 2014 Çarşamba

Engizisyondan Kaçış Çikolata ile Varoluş..













Ben ne zaman seyahat edecek olsam kendime bu soruyu sorarım , bedenim mi seyahat eden yoksa ruhum mu?

Ya da şöyle sormalı bu soruyu , bedenin mi seyahate ihtiyacı vardır yoksa ruhun mu? Benim kesinlikle ruhumun değişik yerler görmeye , değişik insanları gözlemlemeye, değişik tadlar denemeye ve hayatın tadını gittiğim her ülkede,  şehirde,  köyde arayıp bulmaya.. 

Son seyahatim daha önce 2011 senesinde görme imkanı buldugum Fransa nın Bayonne şehrine oldu.

Önce THY ile Bordeaux şehrine uçtum. Niyetim Bayonne ye tren ile gitmekti fakat erkek kardesim 
bana daha önce pek duymadığım bir seyahat şekli ile organizasyon yapmıştı. 
Co Voiturage adındaki bu sistemde , Bordeaux şehrinden Bayonne şehrine kendi aracıyla seyahat edecek olan insanlar ilan bırakıyorlar  gün ve saat size uyuyorsa , sürücü ile buluşup seyahatinizi çok daha uygun fiyatla gerçekleştiriyorsunuz. 
Detaylı almak isterseniz  buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Normalde 35 Euro olan tren ücreti yerine 15 Euro ödeyerek gayette konforlu bir şekilde kardeşimle buluşma noktasına ulaştım.





Ertesi gün hiç vakit kaybetmeden Bayonne cadde ve sokkaklarını gezmeye başladım. Temiz , bakımlı , özenli sokakları , özgün dükkan vitrinleri ile bu şehirin bende çok pozitif bir etkisi olmuştur hep.




Çocukluğumda hayallerimi süsleyen oyuncak hep tren rayları ve lokomotifler olmuştu benim. Garip bir kız çocuğu idim oyuncak bebeklerle hiç içim olmazdı, varsa yoksa arabalar , top, bisiklet, ok yay, kurmalı oyuncaklar ve elbette en en büyük aşkım kitaplar..





Tahta ve doğal malzemelerden yüzlerce oyuncağın oldugu bir dükkan keşfettim fakat malesef içinde fotograf çekimi yapmama izin verilmedi ..




Burası Oriental Shop, bizim kültürümüzden çok fazla obje vardı içinde fakat malesef kapalı idi. Bayonne de saat 12:00 ile 14:00 arası bütün dükkanlar kapalı.  Öğlen yemeği molasında herkes dükkanını kapatıp gidip yemek yiyor veya dinleniyor. 14 ten sonra en fazla saat 18 e kadar açıklar. Çok değişik değil mi? Bizim ülkemizde dükkanlar değil iki saat 5 dakika bile kapatılmaz mesaai saatleri içinde. 7 gun 24 saat açıklar neredeyse..




Bayonne de her dükkanın vitrini kendine özgü sakin dingin ve zevkli , gözü yormuyor bizdeki gibi aşırı ışıklar kayan Led li yazılar falan yok. Bazen aklıma bu şehirdeki insanlar dükkanlarını zevk için mi şletiyorlar sorusu geliyor..





Bayonne şehrinin çikolatası çok meşhur. 16 . yuzyılda engizisyon mahkemesinden kaçan Portekiz Yahudileri , Bayonne şehrine geliyorlar. 
Şehir halkı tarafından yadırganan ve istenmeyen yahudiler
kendilerini çikolata üretim işine veriyorlar. O kadar başarılı oluyorlar ki Bayonne halkının ilgisini çekiyorlar ve onlarada çikolata yapımını öğretiyorlar. 
Yahudilerin bu işte çok iyi oldugunu goren Bayonne halkı mesleği öğrendikten sonra Sefarad Yahudilerinin çikolata üretimi yapmalarını yasaklıyorlar :)



Burası Bayonne nin en meşhur çikolata üreticisinin dükkanı, Cazenave.. Normalde ben sıcak çikolatayı hiç sevmem, fakat buranın ki gerçekten çok bambaşka..Hele kruvasan eşliğinde baş döndürücü bir lezzeti var. Hayatin tadina bakanlar ekibine bir kaç post malzemesi olacak lezzetler vardı bu dükkanda :)







Tarihi , özgün ve kişilikli bir havası var bu çikolata evinin. Daha detaylı incelemek isterseniz, tıklayarak bu muthiş lezzet hakkında derinlemesine bilgiye ulaşabilirsiniz.




Biliyorum çok da detaylı foto çekemedim, itiraf ediyorum ki yiyip çmekten kendimi alıkoyamadığımdan :)



Hangi çılgın bana çikolatadaki kaloriden bahsedecekmiş şaşarım :) :)






Biter mi Bayonne için söylenecekler elbetteki bitmez.. fakat daha anlatacak çok şey var..

Görüşmek Üzere : )

9 yorum:

  1. Keşke dünya hep böyle paylaşımcı olsa, korkularımızı yensek, dünya ne kadar güzel bir yer olur değil mi?

    YanıtlaSil
  2. Elif'
    ciğim görmüş gibi oldum çok güzel anlatıyorsun ama umarım gidip bizzat da yemek ,içmek ,görmek nasip olur diyorum gene de :)

    YanıtlaSil
  3. Oyuncaklara bayıldım desem çok mu ayıp etmiş olurum? Kocca yazıyı bi tek oyuncağa sığdırmış gibi olmak istemem, hepsi çok güzel aslında. Ama oyuncaklar favorim ;). Özellikle ulaşım konusundaki pratik çözüm gerçekten dahiyane. Çok teşekkürler. Takibe aldım. Bana da beklerim. http://mimiklibocek.blogspot.com.tr/

    Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  4. Okurken canim cikolata istedi :) Sicak cikolataya bayilirim.

    YanıtlaSil
  5. merabaaa hoşgeldin blogumaaa. ne güzel fotolar yaa ve çikolatalar görüşürüz yinee neşeli haftasonu dileriiim :)

    YanıtlaSil
  6. Değişik kültürleri yaşamları görebilmek adına hem ruhumuzla hissederek gezmek güzeldir..sevgi ve dostlukla..

    YanıtlaSil
  7. Fotoğraflarınızı sayfanıza bayıldım. ..
    Artık sık sık uğrarım :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızla zenginleşiyor blogum, Teşekkürler..